Info & tickets

TICKETS BESTELLEN aan het onthaal of telefonisch
U kunt tickets ophalen en contant betalen of telefonisch reserveren (Tel: 03 259 04 20)  tijdens de openingsuren van het onthaal.

Gereserveerde tickets dienen binnen de 10 dagen betaald, zoniet vervalt uw reservatie! Betalen kan contant of per overschrijving op het rekeningnummer 733-0261593-14, met vermelding van de gestructureerde mededeling.

BELANGRIJK: BIJ OVERSCHRIJVING DIENT U STEEDS DE GESTRUCTUREERDE MEDEDELING IN TE VULLEN DIE U ONTVANGT BIJ RESERVATIE. GELIEVE DUS NIET TE STORTEN ZONDER VOORAFGAANDE RESERVATIE.

Uw tickets worden per post verzonden. Breng veiligheidshalve het betalingsbewijs van uw overschrijving mee. Reserveert u minder dan 10 dagen vooraf, dan vervalt uw onbetaalde reservering uiterlijk een half uur voor de voorstelling. Uw tickets kunnen dan worden doorverkocht.

 U kan bij ons ook betalen met volgende cultuurcheques:

  •   Compliments S&C cheques van Accor
  •   Sport & Culture cheque van Sodexho
  •   Cultuurcheques voor studenten

U kan ze gebruiken als betaalmiddel aan onze ticketbalie en avondkassa, maar we geven geen geld terug op deze cheques. Om zeker te zijn van een reservatie ruilt u de cheque best vooraf aan de ticketbalie in voor een ticket naar keuze. Let op de vervaldatum van uw cheque: de datum van de activiteit waarvoor u een cheque wilt gebruiken, moet vóór de vervaldatum liggen.

TICKETS BESTELLEN VIA DE WEBSITE…  met kredietkaart of gewone bankkaart!
U zoekt op deze website in het aanbod naar de voorstelling van uw keuze (op datum via de kalender of per genre).

U kan niet alleen met kredietkaarten online tickets bestellen, maar ook met uw gewone bankkaart. Klik in dat geval in het betaalscherm niet op MasterCard of Visa, maar op Bancontact/Mister Cash. Vervolgens dient u uw kaartnummer en vervaldatum in te geven. Uw kaartnummer staat op uw bankkaart vermeld en bestaat uit vier keer vier cijfers, beginnend met 6703. Uw vervaldatum staat meestal net boven uw kaartnummer op uw bankkaart (bv. 12/13). Nadien kan u met uw kaartlezer of digipass de betaling verder afhandelen in een beveiligde omgeving.

E-mail: ook per eenvoudige mail kan u uw bestelling ‘plaatsen’, en u krijgt per kerende antwoord met instructies hoe en wat te storten.

PRIJZEN EN REDUCTIES
De ticketprijzen staan bij elke voorstelling of activiteit vermeld. Voor de voorstellingen uit het podiumprogramma geldt de voorverkoopprijs als u ten laatste één dag voor de voorstelling betaalt. Studenten van de Antwerpse hogescholen en Universiteit kunnen steeds met hun cultuurcheques betalen.

* tarief VT-statuut:
Met het recht op VT (=verhoogde tegemoetkoming) op uw A-kaart kost een ticket voor een voorstelling 2 euro (tenzij        anders aangegeven). Of u recht heeft op het VT-statuut kan u checken bij uw mutualiteit. Meer info vindt u via deze link.


AANVANGSUUR
Alle voorstellingen beginnen stipt op het vermelde uur. De kassa is geopend 45 minuten voor de voorstelling, op de locatie waar de voorstelling plaatsvindt. Mogelijk moeten we laatkomers de toegang tot de zaal weigeren.

WACHTLIJST
Als de zaal is uitverkocht, kunt u vanaf 45 minuten voor de voorstelling uw naam op de wachtlijst laten zetten. Plaatsen die vrijkomen worden ingevuld in de volgorde van de namen op de lijst.

TOEGANKELIJKHEID
Nova is toegankelijk voor rolstoelgebruikers. Voor voorstellingen op locatie raden we u aan om vooraf te laten weten dat u rolstoelgebruiker bent. Zo kunnen wij, mocht dat nodig zijn, de toegankelijkheid verbeteren. In Nova is aangepast sanitair voorzien.

Ringleiding: Nova beschikt net als de andere Antwerpse cultuurcentra over een ringleiding. Hierdoor kunnen mensen met een slecht gehoor de voorstelling volgen via hun oorapparaat of een hoofdtelefoon die ze aan het onthaal kunnen ontlenen. Meer informatie aan het onthaal.